Varo-man

Geslacht:  Geregistreerd op: 11-11-2007 Berichten: 226 Woonplaats: St.Willebrord
|
Geplaatst: ma nov 19, 2007 1:59 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is dat van de olie, 5W40, onzin. Natuurlijk, die olie is dunner als ie koud is, maar 10W40 is ook goed. Moet goed zijn. Je hebt er trouwens al 5W40 in zitten, als ik het goed gelezen heb. De problemen doen zich alleen voor als de motor koud is? Dan heb je in dit jaargetijde een groot probleem. Sorry, kon het niet laten. Maar even serieus. Wordt de versnellingsbak bij die motor met dezelfde olie gesmeerd? Ik weet het niet, maar ik vraag het maar even. 12.000 km vind ik persoonlijk aan de hoge kant. Het ligt er ook maar net aan, hoeveel je rijdt. Als je maar 6000 km per jaar rijdt, dan ga je het niet redden met 12000 km/beurt. Maar rij je 24000 per jaar, dan kan je het volgens mij wel af met 12000/beurt.
Ik weet niet hoe de schakeling werkt van deze motor, maar ik denk dat ik het bij de schakelvork zou gaan zoeken.
Sorry, veel kun je niet met mijn antwoord, maar ik kan je wel gerust stellen dat het niet aan de olie ligt, en ook niet aan de onderhoudsbeurtinterval. (mooi woord voor scrabble, drie maal woordwaarde).
Ofwel de schakelvork, ofwel gewoon versleten kopellingsplaten. Kan ook nog natuurlijk.
Suc6
Ptr _________________ Een dag zonder motor, is een dag niet geleefd |
|