Motorenforum.nl forum index Motorenforum.nl
Alles over motoren!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Altijd een helm op?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Motorenforum.nl forum index -> Kleding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flower.

Geslacht: Geslacht:Vrouw

BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 11:50    Onderwerp: Altijd een helm op? Reageer met quote

Wij wonen aan een weg richting een toeristisch dorpje,
en in de zomer gaan er dus op zondag altijd ontzettend veel motoren langs.

Het valt mij op dat als het ontzettend warm weer is, dat er mensen zijn die dan zelfs op een motor met een snelheid van toch boven de 100 geen helm dragen..

Wat vinden jullie echte motorrijders daar van? En rij je zelf altijd met helm op?
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
HaRdCoRe-WeZ

BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb altijd mijn helm op. Nou ja, soms rij ik even de straat op en neer, dan niet, is stom ik weet het, maarja...

Zie mezelf nog niet zonder helm de woonwijk verlaten.

BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 12:00    Onderwerp: Re: Altijd een helm op? Reageer met quote

Flower. schreef:
Wij wonen aan een weg richting een toeristisch dorpje,
en in de zomer gaan er dus op zondag altijd ontzettend veel motoren langs.

Het valt mij op dat als het ontzettend warm weer is, dat er mensen zijn die dan zelfs op een motor met een snelheid van toch boven de 100 geen helm dragen..

Wat vinden jullie echte motorrijders daar van? En rij je zelf altijd met helm op?

huh? hier sta ik echt van te kijken...heb ik nog nooit gezien maar ik rijd in de wereld van supersport en ik geloof dat je dan echt je helm wel ophoudt... tenminste lijkt me dan ook superverstandig...

maar wat voor motoren zie je dan met helmloze motorrijders... is het een bepaald soort type wat je veel voorbij ziet komen?

nou ik zeg, die zijn gestoord...tja maak je een zoentje op het asfalt...kan je je hoofd wel vergeten en de rest van je leven ook....

vind het dom en onverantwoordelijk, maar zoals ik al zei dat heb ik nog nooit gezien iemand zonder helm....

ik rij alleen zonder helm als ik mijn motor binnen moet zetten... als hij al een poosje buitenstaat na een ritje en savonds naar binnen moet... maar is een slakkengang. nou nog langzamer dan dat...is passen en meetwerk...

en als ik aan kom rijden, rijd ik haar 9 v/d 10 x gelijk naar binnen met helm dus nog op Muhahaha

de mzzl Knipoog
Vuurmesje

BerichtGeplaatst: za nov 10, 2007 0:55    Onderwerp: Reageer met quote

In nederland is het verplicht een helm te dragen. Reed al brommer met helm op toen het nog niet verplicht was. Ik vind het dus onverantwoord om zonder helm te rijden. En niet alleen zonder helm, ook zonder leren kleding. Bij een schuiver van 60 km/uur schuur je je huid van je botten. Bij een frontale botsing (op zijkant auto bijvoorbeeld) heb je al een dodelijke afloop als je met je hoofd de rand van de auto raakt. Een klap van 45 km/uur lijdt al tot behoorlijke hersenschade en kan zelfs dan al dodelijk zijn.

Het zijn meestal hulpdiensten die met het leed geconfronteerd worden en daar zijn de meesten zich niet van bewust. Ook niet om de nabestaanden zoals vriend/vriendin/ouders. Daar mag ook weleens de nadruk op gelegd worden.

Rij zelf bijna nooit zonder helm. Soms moet je weleens luisteren onder het rijden naar je motor of lopende delen. Dan zoek ik een rustige rechtuitweg zonder opstakels, maar verstandig is dat niet.

Dus het antwoord is: Onverstandig en stom als je zonder helm rijdt

In Amerika is het niet verplicht en als je dan eens kijkt hoe hard en onverantwoord sommigen je voorbij komen dan wil je ze wel van hun motor afslaan. Maar ik hoop dat een kwestie van tijd is en het daar ook verplicht wordt gesteld.
Cora

BerichtGeplaatst: wo nov 14, 2007 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

tja ik woon net als de TS op ene plek waar veel motors rijden met lekker weer.. en zie het helaas ook met regelmaat.. maarja.. is hun eige verantwoording..

toen ik een scooter had deed ik t ook weleens.. die liep 80 maarja..
slecht maar ik ga voor die 200m dat bij mij het tankstation van me huis ligt niet me helm ofzo opzetten..

en als we op treffes aankomen en dan nog na de entree naar een plaats moeten op t stekkie op te bouwen doe ik me helm ook niet op.. maar dna ga je stapvoetgewijs
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Varo-man

Geslacht: Geslacht:Man

BerichtGeplaatst: vr nov 16, 2007 0:12    Onderwerp: Reageer met quote

Begin dit jaar heb ik een RMT gevolgd. (Een Regionale Motorvaardigheids Training)
In de ochtend hebben we eerst de circus-acts nog eens door genomen, en 's middags zijn we gaan rijden, om onder andere, het bochtenwerk te verbeteren. Zo reden we ook door Steenbergen, West-Brabant, alwaar wij een Harley tegen kwamen. Die beste man zat er zonder beschermende kleding, enkel een t-shirtje, en op gympies, en uiteraard, ZONDER helm. En die grapjas stak nog vriendelijk zijn hand op, naar ons. Ik had het nog nooit eerder gezien. Stomverbaasd heb ik hem via de spiegel nagekeken. Hoe dom kan een mens zijn.
Was dit stoer, of was dit dom? Volgens mij het laatste. Oliedom, om in Harley's vakjargon te spreken.
Nooit, en dan ook echt nooit, rij ik zonder helm. Mijn gezin is me lief.

Ptr
Cora

BerichtGeplaatst: vr nov 16, 2007 0:31    Onderwerp: Reageer met quote

ja steenbergen daar woon ik dus vlakbij!!!
zij toch dat hier van die grapjassen rondrijden
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Motorenforum.nl forum index -> Kleding Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: